طرح درس
شامل مجموعه ای از اهداف، انتظارات، مهم ترین محورهای محتوا و شیوه های ارزشیابی
شامل مجموعه ای از اهداف، انتظارات، مهم ترین محورهای محتوا و شیوه های ارزشیابی
دانشگاه شهید چمران اهواز
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی
طرح درس ویژة درسهای تحصیلات تکمیلی دانشگاه
آدرس ایمیل: abdparsa@gmail.com | مرتبة علمی: دانشیار | نام و نام خانوادگی استاد: عبدالله پارسا |
نیمسال تحصیلی: 2 – ۹۸
| گروه: علوم تربیتی | دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد: ۲ | نام درس: نیازسنجی آموزشی در سازمان ها | دورة تحصیلی: ارشد آموزش و بهسازی نیروی انسانی
|
جایگاه درس در برنامة درسی دوره: اصلی - تخصصی | ||
هدف کلی: آشنایی با نظریه ها و روش های نیازسنجی آموزشی | ||
اهداف یادگیری: آشنایی با مفاهیم نیاز، نیازسنجی و مفاهیم هم ارز جایگاه و اهمیت نیازسنجی در برنامه ریزی های درسی و آموزشی نظریه های نیازسنجی الگوها و رویکردها و سطوح و انواع نیازسنجی آموزشی فنون سنجش نیازهای سازمانی | ||
رفتار ورودی: آگاهی دانشجویان از مفاهیم عمومی برنامه ریزی آموزشی آگاهی از نظریه های مدیریت دانش آگاهی از مفاهیم و محورهای اصلی مدیریت منابع انسانی | ||
مواد و امکانات آموزشی: کلاس درس، ویدئو پرژکتور | ||
روش تدریس: سخنرانی و پرسش و پاسخ همراه با ارائه گزارش های تحقیق دانشجویان
| ||
وظایف دانشجو: مطالعه مفاهیم طرح شده در کلاس درس مشارکت در مباحث و گفتگوهای کلاس مطالعه و تهیه گزارش های خواسته شده ارائه نتایج گزارش تحقیق خود در کلاس درس ارائه فایل گزارش خود برای ارزیابی به استاد شرکت در امتحان پایان نیمسال
| ||
شیوه آزمون و ارزیابی: آزمون کتبی پایان نیمسال ( تشریحی) ارزیابی تحقیق و گزارش ارائه شده در کلاس درس ارزیابی مشارکت در مباحث کلاسی حضور مستمر و فعال
| ||
منابع درس: تیازسنجی اموزش و بهسازی مدیریت میلان کوپر و جوزف پروکوپنکو. ترجمه محرم آقازاده و سعید خواجه ای نیازسنجی برنامه ریزی درسی مدرسه محور کورش فتحی واجارگاه، محرم آقازاده و محمود ابوالقاسمی مدیریت آموزش سازمانی محمد قهرمانی مقالات و منابع مرتبط در اینترنت
|
هفتة یکم طرح مقدمات و آشنایی با مفاهیم اولیه در حوزه مدیریت آموزش سازمانی |
هفتة دوم اهمیت و ضرورت آموزش سازمانی و دلایل و مقدمات و الزامات آن |
هفتة سوم ارتباط مفاهیم سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی و مدیریت دانش با آموزش نیروی انسانی در سازمان ها |
آشنایی با مفهوم نیاز، انواع نیازها، اولویت بندی نیازها، نیاز آموزشی، نیازسنجی و مفاهیم هم ارز |
هفتة پنجم سطوح و انواع نیازسنجی آموزشی |
هفتة ششم روش ها و مراحل نیازسنجی آموزشی در سازمان ها |
هفتة هفتم ادامه بحث نیازسنجی آموزشی، الگوها و روش ها |
هفتة هشتم نیازسنجی مدرسه محور- الگوها، مزایا و محدودیت ها |
هفتة نهم رویکردهای عام نیازسنجی آموزشی |
هفتة دهم فنون سنجش نیازهای انفرادی |
هفتة یازدهم فنون سنجش نیازهای گروهی |
هفتة دوازدهم فنون سنجش نیازهای سازمانی |
هفتة سیزدهم ادامه مباحث مربوط به فنون سنجش نیازها و ارتباط این مفهوم با الگوها و مفاهیم ارزشیابی |
هفتة چهاردهم ارائه گزارش های تحقیقی مرتبط با تکالیف تعیین شده در ابتدای نیمسال و نقد و بررسی و گفتگوی مشارکت جویانه و بحث گروهی در باره موضوع |
هفتة پانزدهم ارائه گزارش های تحقیقی مرتبط با تکالیف تعیین شده در ابتدای نیمسال و نقد و بررسی و گفتگوی مشارکت جویانه و بحث گروهی در باره موضوع |
هفتة شانزدهم ارائه گزارش های تحقیقی مرتبط با تکالیف تعیین شده در ابتدای نیمسال و نقد و بررسی و گفتگوی مشارکت جویانه و بحث گروهی در باره موضوع جمع بندی مباحث نیمسال |